Where to stay for a nigth?

Manne

Full Member
Jag skriver på svenska och hoppas på Google.
Regler för att enbart stanna och övernatta.
På Plats App finns olika symboler, vilka kan jag räkna med att stanna vid?
Olika regler Skottland, England, Wales?
Husbilen är 7,5 meter lång.
Ibland på camping men ibland bara övernatta.
vänligen
Manne

Welcome to the forum. Most of the POI in the database have been clarified as being ok for you to park up overnight but most I don't think would normally be suitable for camping behaviour. Scotland is generally easier for free camping than England and Wales.

Most of them give you a Google streetview so worth checking that. I think you also asked what the various symbols mean. Someone else can maybe explain that better than me but CR means car park rural and CU car park urban (in town)

Välkommen till forumet. De flesta av POI:erna i databasen har förtydligats som ok för dig att parkera över natten, men de flesta tror jag normalt inte skulle vara lämpliga för campingbeteende. Skottland är i allmänhet lättare för gratis camping än England och Wales.

De flesta av dem ger dig en Google Streetview så värt att kontrollera det. Jag tror att du också frågade vad de olika symbolerna betyder. Någon annan kan kanske förklara det bättre än jag, men CR betyder parkering på landsbygden och CU-parkering urban (i stan)
CU och CR = parking. Can I sleep there for one night?

Välkommen till forumet. De flesta av POI:erna i databasen har förtydligats som ok för dig att parkera över natten, men de flesta tror jag normalt inte skulle vara lämpliga för campingbeteende. Skottland är i allmänhet lättare för gratis camping än England och Wales.

De flesta av dem ger dig en Google Streetview så värt att kontrollera det. Jag tror att du också frågade vad de olika symbolerna betyder. Någon annan kan kanske förklara det bättre än jag, men CR betyder parkering på landsbygden och CU-parkering urban (i stan)
Kan jag ha databasen POI i min bärbara dator eller måste jag have it in my mobilphone?

On the app.

På appen

1688544500779.png

Which opens this window.

Vilket öppnar det här fönstret.

1688544547979.png

Users who viewed this discussion (Total:0)

Back